Odnosi s javnošću

draganadjermanovic.com  

O čemu razmišlja menadžer za Odnose s javnošću, kako vidi svet oko sebe kao ličnost i kao profesionalac.
Koliko direktna komunikacija i demistifikacija običnih i neuobičajenih pojava život generalno, čini jednostavnijim i kvalitetnijim.
Kolika je odgovornost na pojedincima a kolika na uticajnim grupama u kreiranju stavova javnog mnjenja u cilju lične i profesionalne promocije.
Blog o PRepoznavanju prilika i korišćenju mogućnosti.

BLOG JE PREMEŠTEN NA ADRESU WWW.DRAGANADJERMANOVIC.COM

Gasna kriza - Energetska kriza deo Svetske ekonomske krize?!

ddjermanovic | 08 Januar, 2009.

Ukoliko vaš posao, poslovanje vaše kompanije, vaš lični život ili životi vama bliskih ljudi na ma koji način trpe posledice aktuelne gasne krize, sigurno ste zainteresovani za rešenje ovog problema... za prolog, za detalje o trenutnom stanje, a ponajviše za epilog.

Tema je vruća (zbog čega se mnogi smrzavaju) za sve, a ne samo za nas PRofesionalce. Biće još više vruća ukoliko se problem sa dotokom gasa ne (raz)reši u narednih par dana: (Dalje)

Kako da napišete sjajno Saopštenje za javnost

ddjermanovic | 05 Januar, 2009.

Jedan od najpopularnijih alata Odnosa s javnošću jeste Saopštenje za javnost (Press release).

Iako ga svi pišemo - svi ne znamo da ga pišemo; iako se tako često koristi - svi ne znamo da ga koristimo (no hard feelings pls).

Prema istraživanju Benchmark Research, čak 32% svih PR aktivnosti kompanija i agencija "troši" se na kreiranje, slanje i praćenje efekata Saopštenja za javnost. Ukoliko uzmemo u obzir da je Saopštenje samo jedan deo odgovornosti PR-a u delu odnosa s medijima, te da PR podrazumeva još i odnose s lokalnom zajednicom, investitorima, Vladom, klijentima... shvatamo kako je to zapravo mali segment našeg posla koji nam oduzima mnogo (dragocenog) vremena.

Što je najupečatljivije, vreme koje posvećujemo ovom aspektu odnosa s medijima NI BLIZU NIJE PROPORCIONALNO ostalim aktivnostima, značajnim javnostima i ostalim alatima koje koristimo. (Dalje)

Novogodišnje misli, želje, nade...

ddjermanovic | 30 Decembar, 2008.

Dragi moji,

Jutros je promrzla trava ispred mog doma... tanak i lepljiv led zarobio je predmete, grane velike lipe i čitavu Prirodu.

Interesnatno je kako se ta priroda, moćna i snažna, prepušta ledenom gospodaru bez opiranja... poklanja se zimi, jer njeno je vreme.

Neka je tako... kad je tako Deda mraz brže pronalazi put do zajapurenih i nasmejanih lica mališana; mojih i vaših i naših... kad je tako, put mu je lakši ;) (Dalje)

PR-ovci u ratu sa blogerima

ddjermanovic | 22 Decembar, 2008.

Kada ste (kao PR) dovoljno netaktični i površni te navučete gnev jednog od najuticajnijih blogova na svetu računajte na nezadovoljne klijente i/ili menadžment i na srozavanje imidža!

Puno problema...
 (Dalje)

VIP događaj - školski primer

ddjermanovic | 14 Decembar, 2008.

Ljubljana je 10. decembra bila domaćin Albertu Arnoldu Goru  bivšem američkom potpredsedniku i aktivisti u borbi za poboljšanje klimatskih i ekoloških uslova na Zemlji.

Domaćin Al Gora bio je Diners Club Slovenija, a bivši američki potpredsednik je došao na poziv gospodina Tomaža Lovšea, CEO-a Dinersa i predsednika Američke privredne komore u Sloveniji.

Događaj ću predstaviti iz dva ugla:

1. Event management - Diners club image building

2. Al Gor - vrhunski prezenter i idealan gost

 (Dalje)

Svetska ekonomska kriza - Autoindustrija

ddjermanovic | 05 Decembar, 2008.

Nastavak posta i posta.

Svetskom ekonomskom krizom je direktno izuzetno ugrožena automobilska industrija. Iako je najprisutnija ideja o ugroženosti tržišta novca (fondova, berzi, banaka), ugroženost poslovanja autoindustrije ostavlja velike posledice na globalnu ekonomiju. (Dalje)

Društvo Srbije za odnose s javnošću - PR u Srbiji

ddjermanovic | 03 Decembar, 2008.

Istraživanje o stanju u PRofesiji

Maj/Jun 2008.

Za potrebe Društva Srbije za odnose s javnošću (DSOJ) agencija Gfk sprovela je istraživanje u maju i junu ove godine.

Rezultati istraživanja dostavljeni su DSOJ u oktobru, a okrugli sto na temu "Stanje u odnosima s javnošću u Srbiji - pogled u budućnost" održan je 02. decembra u Beogradu. Zvaničan stav sa zaključcima DSOJ još nije objavljen.  (Dalje)

New leadership - Liderstvo u recesiji

ddjermanovic | 01 Decembar, 2008.

PR WEEK 2008, Beograd, Srbija

Jedan od ljudi koje imam čast da poznajem, a da je pročitao neverovatnu količinu knjiga različitih žanrova i različitih naučnih i umetničkih vrednosti, profesor Đuro Šušnjić, na moje pitanje da li je inspirisan da išta čita obzirom na to da je izvesno postao zahtevan čitalac rekao je: "Knjiga od 1000 strana i vreme posvećeno njenom čitanju, potpuno imaju smisla u ovim godinama mog života (imao je preko 60) i sa ovolikim iskustvom (vodeći sociolog religije) makar i zbog svega jedne jedine reči, ukoliko me potakla i inspirisala".

S tim u vezi, o PR weeku mogu mirno reći da me je inspirisao. (Dalje)

Bloggers Unite - blogging for hope

ddjermanovic | 01 Decembar, 2008.

1. decembar svetski dan borbe protiv SIDE

U svetu je registrovano 33,2 miliona ljudi sa ovom bolešću, a do sada je SIDA usmrtila 2,1 milion ljudi uključujući i 330.000 dece!

red ribbon

SIDA je bolest nastala kao posledica infekcije humanim imunoinsuficijensijskim virusom (human immunodeficiency virus) HIV a manifestuje se kroz smanjenu efikasnost imunog sistema što imaoce virusa izlaže drugim mnogobrojnim infekcijama i tumorima, sa smrtnim ishodom.

Ne postoji lek - vakcina protiv virusa SIDE.

 Jedini siguran lek je prevencija(Dalje)

Blogger relations

ddjermanovic | 24 Novembar, 2008.

Dragi PR-ovci ovaj će vam naslov zvučati poznato, bar u onom delu "relations".

Obzirom da pratite draganadjermanovic.com, pretpostavljam da vam je poznat sam fenomen blogovanja  i barem deo mogućnosti koje kao PRofesionalci stičete ulaskom u blogosferu.

Kako biste na pravi način koristili bl(o)agodeti ove ciljne grupe u moru ciljnih grupa ka kojima usmeravate svoje svakodnevne PR aktivnosti, pre svega pogledajte koji su to uopšte relevantni blogovi i promislite za šta vam mogu koristiti. 

 

Weblogs as an internet based form of communication

 

Blog relations je oblast kojoj je u stranoj štampi (pre svega online) posvećeno dosta redaka, međutim istakla bih rezultate istraživanja kojim je 50 PR-ovaca anketirano na temu kako doživljavaju blogove kao (poslovni) komunikacijski alat: (Dalje)

Dobre vibracije

ddjermanovic | 24 Novembar, 2008.

Obzirom da su naši ukupni rezultati mahom uslovljeni pozitivnom energijom koju posedujemo i koju potom usmeravamo  ka određenim aspektima svog života, neke dobre vibracije s vremena na vreme postavljaću u kratke postove u novoj kategoriji "Dobre vibracije".

Ovakvi sadržaji meni pomažu da sakupim svoje misli i da u poslu kao i u drugim (brojnim) aspektima svog života, koračam napred. Verujem da će i vama biti od koristi.

Na kraju, sve je u motivaciji; motivacija je refleksija energije; energija nas čini živim, uspešnim, perspektivnim, proaktivnim.

Kada je nema - sve postaje tromije i/ili uzaludnije nego što bi moralo biti!

U kategoriji "Dobre vibracije" komuniciraćemo rečima i rečenicama koje će stvoriti energiju i u nekoj tačci sigurno doprineti da postanemo uspešniji, perspektivniji i proaktivniji. (Dalje)

Novi PR blog

ddjermanovic | 19 Novembar, 2008.

Baveći se online mentalnom gimnastikom na blogu Miss Cybernaut naišla sam na komentar kolege Marka Selakovića u kojem je linkovao svoj blog.

Marka poznajem sa posta Društvo Srbije za ili protiv odnosa s javnošću na kojem  je prvi put komentarisao kao Markan, po profesiji je PR, trenutno u samostalnoj delatnosti koliko sam razumela, a takođe je i potpredsednik Upravnog odbora DSOJ.

Dakle, www.draganadjermanovic.com konačno dobija i konkurentski strukovni blog ;) (Dalje)

PR WEEK - Belgrade 2008

ddjermanovic | 19 Novembar, 2008.

Novo Liderstvo - Liderstvo u recesiji

Beograd će sledeće nedelje biti prestonica sjajnih ideja i vrhunskih predvanja na temu komunikacija, na regionalnom nivou. Ove godine, po treći put, u organizaciji Attache agencije održava se PR week, konferencija koju potpuno legitimno preporučujem svima koji se u užem ili širem smislu bave menadžmentom, a posebno komunikacijskim menadžmentom. Agencija Attache do sada je bila domaćin mnogobrojnim uglednim gostima i predavačima, kao i organizator brojnih trenerskih i edukativnih konferencija od kojih bi izdvojila: prvu međunarodnu konferenciju PR weekend NIš 2008, Vrhunski trening program za top menadžere, PR week 2007 i 2006, Kako graditi novi identitet i imidž države Srbije... (Dalje)

Svetska ekonomska kriza iz ugla Josepha Stiglitza - dobitnika Nobelove nagrade za ekonomiju 2001.

ddjermanovic | 12 Novembar, 2008.

Nastavak posta "Svetska ekonomska kriza iz mog ugla"

Puno je umnih glava nedeljama, mada i godinama posvećeno analiziranju ekonomske krize i predviđanju njenih posledica. Međutim, ubedljivo najcitiraniji ekonomista na svetu Joseph Eugene Stiglitz je čovek čija bih razmišljanja posebno izdvojila.

Osim što je dobitnik prestižne Nobelove nagrade i ugledni profesor Columbia Univerziteta  Stiglitz je bio i predsedavajući ekonomskog saveta Bele kuće, kao i Glavni ekonomista svetske banke. (Dalje)

PR alati - Konferencija za novinare

ddjermanovic | 03 Novembar, 2008.

Uglavnom pišem više analitičke i sadržaje u vezi sa strategijom u PRofesiji. U prethodnom postu dobila sam inicijativu da detaljnije opišem jedan od alata PR-a - Konferenciju za novinare. Nakon Konferencije za novinare u nekom narednom periodu opisaću (iz svog iskustva) i neke druge zanimljive (klasične) alate komuniciranja.

Eksterna komunikacija realizuje se korišćenjem PR alata koji su manje više standardni bez obzira na to koju organizaciju/kompaniju zastupate.  (Dalje)

 
CC - Neka prava zadržana pod Creative Commons licencom 3.0, Srbija 2008 by draganadjermanovic.com – Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb