O čemu razmišlja menadžer za Odnose s javnošću, kako vidi svet oko sebe kao ličnost i kao profesionalac.
Koliko direktna komunikacija i demistifikacija običnih i neuobičajenih pojava život generalno, čini jednostavnijim i kvalitetnijim.
Kolika je odgovornost na pojedincima a kolika na uticajnim grupama u kreiranju stavova javnog mnjenja u cilju lične i profesionalne promocije.
Blog o PRepoznavanju prilika i korišćenju mogućnosti.
BLOG JE PREMEŠTEN NA ADRESU WWW.DRAGANADJERMANOVIC.COM
ddjermanovic | 23 Februar, 2009.
PROFESIONALNA EVOLUCIJA deo prvi
Iako se posmatrajući svetsku istoriju, mogu pratiti različite pojave ciljanog (da ne kažem strateškog) komuniciranja, naša struka je institucionalizovana u prvoj polovini XX veka.
Već na samom početku (iako zvuči paradoksalno) struka je evoluirala. Iako su određene taktike ciljanog komuniciranja bile primenjivane pre i posebno za vreme I Svetskog rata, grupa stručnjaka na čelu sa Edvardom Bernaysom ("autor" termina PR) i Ivy Leejem (autor prvog Saopštenja za javnost), je po okončanju ovog ratnog sukoba najvećih razmera, terminisala profesiju Odnosa s javnošću.
Za vreme I Svetskog rata, propaganda je bila primenjena disciplina za postizanje jasno definisanih komunikacijskih ciljeva u interesu Američke vojske. Kako je termin propaganda poistovećen (i pomalo negativno konotiran) sa tendendencioznim (ujedno i jednosmernim) komuniciranjem u vezi sa interesima neke vojne sile, Edward Bernays je predložio i u upotrebu uveo, termin Public Relations:
"When I came back to the United States [from the war], I decided that if you could use propaganda for war, you could certainly use it for peace. And propaganda got to be a bad word because of the Germans ... using it. So what I did was to try to find some other words, so we found the words Counsel on Public Relations" - E. Bernays.
PROPAGANDA developed into a PUBLIC RELATIONS
NEED leaded to DESIRE
Public Relations developed into a Corporate communications
daliborn | 23.02.2009.
Mislim da se često zanemaruje veoma loša uloga PRa i propagande u današnjem svijetu. PR je često samo veoma efikasan alat u rukama moćnih namjenjen manipulaciji masama. Dosta primjera iz politike, marketinga loših i štetnih proizvoda pokazuju visok nivo neetičnosti u ovoj oblasti. Dobro je što postoji neko i unutar struke ko je spreman bar jednim dijelom da prizna i tamnu stranu ovog biznisa.
Ovaj video dosta govori o ulozi Edvarda Bernaysa u kreiranju PRa http://video.google.com/videoplay?docid=8953172273825999151
Ja sam Dragana Vujović Đermanović.
Rođena sam 29. aprila 1981. godine u Odžacima.
Živim i radim u Novom Sadu.
Udata sam i majka dve devojčice.
*********************************************
Filozofski fakultet Novi Sad, odsek za srpski jezik i književnost.
Zaposlena sam u bankarskom sektoru.
********************************************
Lično - F.M. Dostojevski, akustična gitara, komunikacija, emancipacija, ljudska prava i slobode, Zagorovi stripovi i ukupan opus dečijih pesama i Walt Disney crtaća.
*******************************************
« | Februar 2009 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
super
Milos | 23.02.2009.
stvarno svaka ti cast. Gde si sve ovo iskopala. Vrlo, vrlo korisno.
Hvala ti puno