O čemu razmišlja menadžer za Odnose s javnošću, kako vidi svet oko sebe kao ličnost i kao profesionalac.
Koliko direktna komunikacija i demistifikacija običnih i neuobičajenih pojava život generalno, čini jednostavnijim i kvalitetnijim.
Kolika je odgovornost na pojedincima a kolika na uticajnim grupama u kreiranju stavova javnog mnjenja u cilju lične i profesionalne promocije.
Blog o PRepoznavanju prilika i korišćenju mogućnosti.
BLOG JE PREMEŠTEN NA ADRESU WWW.DRAGANADJERMANOVIC.COM
ddjermanovic | 23 Februar, 2009.
PROFESIONALNA EVOLUCIJA deo prvi
Iako se posmatrajući svetsku istoriju, mogu pratiti različite pojave ciljanog (da ne kažem strateškog) komuniciranja, naša struka je institucionalizovana u prvoj polovini XX veka.
Već na samom početku (iako zvuči paradoksalno) struka je evoluirala. Iako su određene taktike ciljanog komuniciranja bile primenjivane pre i posebno za vreme I Svetskog rata, grupa stručnjaka na čelu sa Edvardom Bernaysom ("autor" termina PR) i Ivy Leejem (autor prvog Saopštenja za javnost), je po okončanju ovog ratnog sukoba najvećih razmera, terminisala profesiju Odnosa s javnošću.
Za vreme I Svetskog rata, propaganda je bila primenjena disciplina za postizanje jasno definisanih komunikacijskih ciljeva u interesu Američke vojske. Kako je termin propaganda poistovećen (i pomalo negativno konotiran) sa tendendencioznim (ujedno i jednosmernim) komuniciranjem u vezi sa interesima neke vojne sile, Edward Bernays je predložio i u upotrebu uveo, termin Public Relations:
"When I came back to the United States [from the war], I decided that if you could use propaganda for war, you could certainly use it for peace. And propaganda got to be a bad word because of the Germans ... using it. So what I did was to try to find some other words, so we found the words Counsel on Public Relations" - E. Bernays.
PROPAGANDA developed into a PUBLIC RELATIONS
Prvi je primenio product placemant, direktno je uticao na omasovljavanje pušačkih navika kod žena (cigareta je poistovećna sa potvrdom i izrazom sloboda ženskog pola, a doživljena kao proizvod sa snažnim pozitivno-asocijativnim značenjem), na masovnu prodaju automobila (komunicirajući automobil kao simbol muške seksualnosti), prodaju akcija i razvoj finansijske svesti kod prosečnih američkih građana, a i prvi je praktičar u istoriji PR-a koji je angažovan od strane političara (SAD Predsednika Coolidgea) na aktivnostima za unapređenje imidža... Psihološke veštine i znanja omogućile su mu da se pozicionira kao PR revolucionar. Razvijao je PRofesiju, gradio sopstveni imidž... 1938. godine svoje usluge pružao je i Vladi SAD-a kao i Centralnoj informativnoj agenciji (CIA). NEED leaded to DESIRE
Tako je još dvadesetih godina prošlog veka razvijo tehnike za stimulisanje želja ljudi kako bi manipulisao njima nudeći im određene proizvode kompanija za koje je radio. Razumeo je da je masu moguće izmanipulisati zbog čega je postao svestan i varljivosti ideje demokratije... ljude je moguće navesti na određene zaključke stimulacijom iracionalnog; dakle, mogu biti navedeni da ne zaključuju racionalno... politička ideja dovoljno pažljivo koncipirana (isto važi i za svaku drugu ideju) može ih stoga navesti da razmišljaju, i još gore reaguju, suprotno svojim racionalnim potrebama i svesnim željama. Public Relations developed into a Corporate communications
daliborn | 23.02.2009.
Mislim da se često zanemaruje veoma loša uloga PRa i propagande u današnjem svijetu. PR je često samo veoma efikasan alat u rukama moćnih namjenjen manipulaciji masama. Dosta primjera iz politike, marketinga loših i štetnih proizvoda pokazuju visok nivo neetičnosti u ovoj oblasti. Dobro je što postoji neko i unutar struke ko je spreman bar jednim dijelom da prizna i tamnu stranu ovog biznisa.
Ovaj video dosta govori o ulozi Edvarda Bernaysa u kreiranju PRa http://video.google.com/videoplay?docid=8953172273825999151
Ja sam Dragana Vujović Đermanović.
Rođena sam 29. aprila 1981. godine u Odžacima.
Živim i radim u Novom Sadu.
Udata sam i majka dve devojčice.
*********************************************
Filozofski fakultet Novi Sad, odsek za srpski jezik i književnost.
Zaposlena sam u bankarskom sektoru.
********************************************
Lično - F.M. Dostojevski, akustična gitara, komunikacija, emancipacija, ljudska prava i slobode, Zagorovi stripovi i ukupan opus dečijih pesama i Walt Disney crtaća.
*******************************************
| « | Februar 2009 | » | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 1 | ||||||
| 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
| 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
| 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
super
Milos | 23.02.2009.
stvarno svaka ti cast. Gde si sve ovo iskopala. Vrlo, vrlo korisno.
Hvala ti puno