O čemu razmišlja menadžer za Odnose s javnošću, kako vidi svet oko sebe kao ličnost i kao profesionalac.
Koliko direktna komunikacija i demistifikacija običnih i neuobičajenih pojava život generalno, čini jednostavnijim i kvalitetnijim.
Kolika je odgovornost na pojedincima a kolika na uticajnim grupama u kreiranju stavova javnog mnjenja u cilju lične i profesionalne promocije.
Blog o PRepoznavanju prilika i korišćenju mogućnosti.
BLOG JE PREMEŠTEN NA ADRESU WWW.DRAGANADJERMANOVIC.COM
ddjermanovic | 05 Septembar, 2008.
glumac | 05.09.2008.
Odličan tekst i zaista mislim da je potrebno znati granice u svemu. Meni je CS fenomenalan baš zbog toga što možemo da imamo kontakt sa potpuno različitim grupama ljudi, toliko toga nam se pruža, samo je potrebno znati to iskoristiti
MMMila | 05.09.2008.
Ja bih pre rekla "...ne dozvolite joj da vas pregazi!" no dobro.
Usput, marketing na netu je po prinicipu sacmare. Pucas, pa koga upucas. Smisao ciljne grupe, kao sto si napomenula je izgubljen u mrezi, pa sada nema druge do "igrati na slepo", ali imati i specijalistu koji ce se ipak baviti ciljnim marketingom.
Doduse, imam pitanje, STA podrazumevas pod CS? Webove (prezentacije)? To j eonda malo van ovoga sto si pricala. Blogove? Chatove? Sve to je onda malo van marketinga tj. poslovnog koriscenja neta. Facebook? MSN? Skype? Svuda shvaceno kao pomagala, sem valjda kod nas:(
Ja bih dodala net konferencije, znaci upotreba kamerica da se upotrebom neta konvencionalno ljudi sastanu. Najbolja sinteza svega...
Imam utisak da je ovo trebalo u stvari da bude lekcija, samo nisam shvatila kome i kako. Uostalom, po net etikeciji, poslovnoj etikeciji, moralu i slicno, poslovi se ipak zakljucuju malo drugacije.
Mada... ja sopstvenog sefa NIKADA nisam videla, a jedina komunikacija nam je mejl i msn. I to moze... funkcionise vec vise od decenije.
Dragan Varagić | 06.09.2008.
Poslovi se mogu voditi preko Interneta (pogledati tekstove na temu enterprise 2.0, online collaboration...), a moze se i pregovarati, dobijati posao... Ali, lični kontakt ipak treba da ima dublji i dugotrajniji efekat...
Online komunikacija se ne može kontrolisati, ali se može voditi u određenom pravcu. A za to, kao što Dragana potvrđuje, potrebno je iskustvo u online komunikaciji (angažovanje online).
Jelena Jovanovic (Miss Cybernaut) | 09.09.2008.
Mislim da se moci da se kontrolise / utice na sopstveni zivot ne treba odricati, ni online ni offline...;)
Ne moze niko i nista da utice na nas ako mi to sami ne dozvolimo, i nema mnogo smisla pripisivati emocije i narocito namere - alatkama (sta god da je to u CS). To je do nas. Ili nije, ali to je opet nas izbor.
Heh...ponekad STVARNO postoje razlike medju "licnostima". To je u stvari nezrelost..Pre ili kasnije (oh ipak KASNIJE, ako je rec o RL) pokazalo bi se isto, emotivna / socijalna / kakva god vec
neinteligencija.
Dragana Đermanović | 23.09.2008.
Nije bilo tako teško bez neta.
@MMila: mislim da marketing na netu i komunikacija u širem smislu ne moraju biti pucanje iz sačmare. Valja koristii iskustva i znanja on-line PRofesionalaca i konsultanata. U tom slučaju držimo se ciljne grupe maksimalno koliko možemo. Poznajem dosta ljudi kojima je internet direktno čak i glavno sredstvao za rad; uključujući i započijanje, vođenje i kontrolisanje posla. Ne znam zašto misliš da nije po poslovnoj etikeciji.
@Miss: Baš to. U CS-u nekako se sve dešava brže i intenzivnije. To znači i da brže prepoznamo folirante... i to je skroz ok.
Miloje Sekulic | 27.09.2008.
> CS je još samo jedno
> okruženje RL-a
Do kostiogoljeno i potpuno istinito. Ovim stavljamo tacku na visegodisnja baljezganja o "otudjenosti u virtuelnom svetu", "stetnosti zbog nedostatka komunikacije sa vrsnjacima (misli se na mlade koji su na netu)" i slicne budalastine koje su imale jako plodno tlo na našim prostorima.
Internet pruza mogucnost izbora drustva (SN, forumi, chat, lokacije na koje idete) koju u RL vecinom nemate.
U ovo je najlakse da se uverite ukoliko ste u kontaktu sa generacijom rodjenom posle '80. Internet im je potpuno prirodno okruzenje koje ne zamenjuje nego pojacava, ubrzava i obogacuje mogucnosti F2F susreta.
Internet je komunikacioni kanal koji, hvala Bogu, pruza raznorodne mogucnosti za komunikaciju. Potpuno sam ubedjen da ce u buducnosti postati i jedini jer njegova tehnicka infrastruktura i aplikativna nadogradnja to omogucavaju. Vec je integrisao telefoniju.
Miss Cybernaut | 27.09.2008.
heh, Miloje...mozda nije dobro da ostane bas bas jedini.
Sem posla i PR-a ipak ima jos kojesta sto sto moze i treba da se odradi u RL, npr. flw up kafa i kolaci... :) Ja se toga ne bih odricala u korist e-kafe i e-kolaca.
Hvala sto stavljas tacku.
Ja sam vec posteno istackala srpski web zbog onih koji prepoznaju ovisnost u svemu sto traje malo duze od obicne provere poste. Sta ih to uce na fakultetima pitam se...
Miss Cybernaut | 28.09.2008.
@Mmila
"Usput, marketing na netu je po prinicipu sacmare. Pucas, pa koga upucas. Smisao ciljne grupe, kao sto si napomenula je izgubljen u mrezi, pa sada nema druge do "igrati na slepo", ali imati i specijalistu koji ce se ipak baviti ciljnim marketingom."
Sto se ovoga tice, ne slazem se za analogijom sa vatrenim oruzjem (ipak je marekting sofisticirana stvar) ali sta nam preostaje?
Cebe - taktika - svima i istovremeno poslati istu poruku? To je mnogo retro.
Internet ipak pruza mogucnost ciljanja grupe potrosaca i to prema onome sto je sustinsko - njegova interesoavanja a ne dostupnost signala (kod tv) ili porodicne navike i cena (novine).
Nista ne mroa "na slepo"...u Srbiji jos uvek neke ciljne grupe nisu na interenetu. Ali i to ce da se menja, a istrazivanja postoje. Potrebno je samo ih pokupiti.
Ono sto je opasnost je uci u neku grupu a ne shvatiti zakone po kojima funckionise ta zajednica.
ddjermanovic | 28.09.2008.
2 dana bez neta! :( Uh.
@Miloje: odgovorio si mi na važno pitanje: on line ubrzava i potiče F2F! Pa to je zaista istina! Mislim, upravo analiziram svoj primer i to je to! Bez on line-a ne da se ne bih družila sa mnogim CS prijateljima u RL-u, nego vrlo verovatno ne bih ni znala da postoje. Dakle, ne da nas ne čini manje socijalnim nego nas čini socijalnim! Pa sve i da je on line i jedini kanal komunikacije - otišla sam dalje nego mnogi u RL...
@Miss: Moram se složiti sa tobom oko kolača i kafice, ipak :)
Miss Cybernaut | 28.09.2008.
Sto pre prestanes da primecujes razlike, to bolje po tebe.
Virtualno je samo jos jedan vid realnog ;)
Miloje Sekulic | 29.09.2008.
@ddjermanovic
Upravo prijatelju preko FB upucujem poziv na kafu :)
Ja sam Dragana Vujović Đermanović.
Rođena sam 29. aprila 1981. godine u Odžacima.
Živim i radim u Novom Sadu.
Udata sam i majka dve devojčice.
*********************************************
Filozofski fakultet Novi Sad, odsek za srpski jezik i književnost.
Zaposlena sam u bankarskom sektoru.
********************************************
Lično - F.M. Dostojevski, akustična gitara, komunikacija, emancipacija, ljudska prava i slobode, Zagorovi stripovi i ukupan opus dečijih pesama i Walt Disney crtaća.
*******************************************
« | Septembar 2008 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Re: Cyberspace i Real life komunikacija
nastasja | 05.09.2008.
U svemu treba imati MERU. Volim CS... jos vise Real Touch... nikako addicted - u toj meri da ne mogu da disem bez pomenutog.... Samo, pronadjem pravu dozu... (kada hedonizam prevlada um, just - off).... :)